BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Selasa, 21 Jun 2011

BFF -Fesyen-



DEFINISI SAYA TENTANG FESYEN
  
Hey BFF !!!..
Hari ini saya nak update sikit mengenai Fesyen!!..saya memang berminat sangat tentang fesyen!!sejak saya remaja..saya sering up to date dari masa ke semasa..tapi saya jarang menjadi mangsa fesyen..tapi awas jika kita tersalah pilih fesyen ini akan memburukkan lagi penampilan seseorang.. Fesyen bagi saya ialah peranan yg penting untuk seseorang individu supaya kelihatan sentiasa menarik apabila berdepan dengan masyarakat.Ini kerana fesyen juga akan menunjukkan ciri-ciri peribadi seseorang..Bila kita bercakap mengenai fesyen dan style ia tidak semestinya yg berjenama.. Saya selalu sarankan kepada diri saya bahawa dalam hal penataan gaya , semuanya boleh dilakukan kerana kita yang memakai dan memilihnya, so apa yg boleh saya sarankan disini kita buatlah mengikut acuan kita sendiri, mengikut keselesaan kita.Begitu juga dengan fesyen.Semua orang boleh berfesyen dengan cara tersendiri kerana setiap insan tidak sama.Mungkin semua orang mempunyai aliran pemikiran yang sama tetapi keperibadian, pembawakan diri dan citarasa mungkin sedikit berlainan.Kelainan ini ada yang baik dan ada yang tidak..
DAN SAYA TIDAK MAHU JADI MANGSA FESYEN. Saya akan pakai ikut kesesuaian jiwa,majlis, fizikal, warna kulit dan peribadi saya..
Kebanyakan Wanita memiliki masalah yang serupa ketika berhadapan dgn fesyen…clueless!!!Jangan kita terlalu obses dan menjadi hamba fesyen!! Hal ini disebabkan oleh kurangnya informasi tentang fesyen wanita (walaupun sebenarnya ada sahaja majalah2 khusus untuk wanita yang menunjukkan tentang fesyen contohnya: Majalah Intrend, EH, Cosmopolitan, Female, Glam, Marie Claire,Le Prestige dll) bagaikan cendawan tumbuh di musim hujan, Cuma tinggal lagi kita sahaja yg boleh menukar sendiri gaya kita mengikut kesesuaian umur, warna kulit, fizikal samada sesuai ataupun tak dengan diri kita..Jangan main tiru sahaja gaya orang or main tangkap muat sahaja..Mesti nampak pelik bukan???..hmmm. Masalah lebih besar dihadapi oleh golongan wanita ialah factor umur  contonhya(early twenty). Sebabnya mereka2 ini  belum memasuki tahap wanita dewasa tapi sejak dari remaja , Mahu mencuba gaya dewasa takutnya terlihat seperti Mokcik2 pulak..heheh…Cuba anda bayangkan jikalau golongan wanita veteran mencuba pula gaya remaja?? Bagaimana ya??Hmmmm??Renung2 kanlah..


from BFF with Love
~Oya Rahman~



Tiada ulasan:

Catat Ulasan