BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Khamis, 30 Jun 2011

BFF-Love D Way u Are-

BFF berkata--> EVERYBODY IS BEAUTIFUL...

Tak kirala fizikal anda berbentuk pear, A shape,plump, chubby, obesiti, kurus, Atas besar bawah kecik, breast besar buttock kecik, breast kecik buttock plak besar..hmmm bermacam-macam ragam dan fe'el manusia yang tidak pernah  puas dengan diri mereka sendiri termasuklah juga diri saya...*sigh*.. Isu ini seringkali dikaitkan dengan wanita, perempuan isteri dan kaum hawa (gelaran)..Actually pada saya EVERYBODY IS BEAUTIFUL..BERSYUKUR dengan anugerah dan pemberian DIA..am i rite?? Correct me if im wrong kay..
Berasa tidak beruntung kepada bentuk fizikal kita , adalah tidak harus difikirkan sangat kerana perasaan ini akan menjadi seperti duri dalam daging..Kita harus jujur dengan diri kita sendiri, bahawa tidak ada satu apa pun yang sempurna di muka bumi ni..NOBODY PERFECT!! Jika ada diantara kita dilahirkan dengan kulit putih bersih, hidung mancung, bibir mekar dan menarik its a bonusla kan, tapi kita still lagi tidak puas hati pula dengan rambut kita yang kering dan tidak lebat, atau gigi kita yang sedikit panjang atau jari jemari kita yang pendek..
Begitulah adanya manusia selalu ada rasa kekurangan dalam dirinya, mungkinkah dari teguran atau gelaran rakan sejak dari kecil.?? Memang benar kerana teguran atau gelaran rakan sejak dari kecil lagi, seperti si gemuk, si kurus, si ketot, si gendut or si leher panjang membuatkan seseorang itu teringat-ingat akan gelaran yang diberikan dan kita akan berasa bahawa gelaran itu sebagai tembok pemisah antara dia dan kejayaanya.
Jika kita mengalami hal-hal yang demikian , yang boleh menyekatkan kejayaan kita, cubalah mengubah segalanya dengan kesungguhan, bukan dengan cara pembedahan plastik, tetapi dengan cara melupakan soal kekurangan anda. Janganlah jadikan kekurangan kita sebagai titian untuk melemahkan terus semangat kita. Gunakanlah kelebihan pada diri kita untuk menutup kekurangan fizikal kita..LEARN TO LOVE URSELF..Tonjolkanlah apa yang ada pada diri kita melalui ruang yang tersedia ada. Jangan kita asyik terlalu memikirkan kekurangan diri sehingga kita akan melemahkan semangat kita sendiri..

Sikap kita, cara kita mengeluarkan kata-kata, senyuman, body language kita, ketabahan dan kesabaran kita boleh menjadi alat untuk menarik perhatian orang-orang keliling anda..Allah Maha Adil..Setiap kejadian ada keistimewaan masing-masing.Beralih dari hal-hal yang negatif dalam diri kita kepada hal-hal yang positif..so Mindset kita kena sentiasa postif mode..

Jika kita sanggup menghargai diri kita, maka orang lain turut menghargai kita. So Mulai sekarang onwards , kita berlajar menghargai diri kita sendiri kay, jangan tunggu orang lain menghargai diri kita, jika peluang itu tidak tiba, kita akan menyesal seumur hidup..PERCAYALAH!!!..

"coz ur amazing jus d way u are'!! bak kata Bruno Mars!! love dat song!!..
BeFabulousOYAForever kay!!!

Disini saya tinggalkan lagu untuk u oll semua kay!! Song by Joey Mcintyre Stay the same..ENJOY!!

from BFF with Love
~Oya Rahman~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan