BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Isnin, 20 Jun 2011

Me Myself and My Lil Princess Marissa Shoraya

My Perfect Day...2011 
Part Three.. 

My Precious Princess..



Marissa adalah anak perempuan kedua saya..

Dilahirkan pada 10hb Jun di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang Selangor pada jam 08.30 malam, ketika itu saya berumur 27 tahun..

hmm kali ini saya tidak kekok lagi..heheh..pengalaman lalu mengajar saya, jadi saya telah bersedia ....

Memang saya sudah jangka kan bahawa anak kedua saya adalah seorang perempuan.., kerana naluri saya kuat mengatakan saya akan lahirkan anak perempuan..Jadi saya siap shopping membeli baju-baju berwarna pink!! Warna yang wajib bagi baby gegerl..hehe

Tapi tidak pada zaman sekarang, warna tidak lagi memainkan jantina seseorang bayi!!zaman sekarang zaman millennium!!

Ciri-ciri untuk dapatkan anak perempuan itu dah saya nampak bak kata orang tua-tua sebagai contoh:

  • Kalau anak perempuan tengok keadaan perut ibu , jikalau keadaan perut itu kelihatan membunjul kehadapan (kalau tak silap saya dengar ia adalah anak perempuan).So memang perut saya membunjul kehadapan..
  • Saya sering berhias dan hendak kelihatan cantik n presentable all the time..hehe
  • Saya rajin dan tak reti duduk diam macam lipas kudung..pantang tengok messy, mesti nak kemas!!!
  • Melihat keadaan pusat ibu, pusat saya kelihatan sedikit tersembul keluar.

Terpulang la pada diri kita..ini adalah kepercayaan nenek moyang kita semata-mata.wallahualam..

Nak kata saya percaya, tidaklah..Cuma suka-suka aja!!..hehe

Saya menyusukan kedua-dua anak saya dengan menyusu badan sehingga 2 tahun setengah..

Pengalaman pertama saya mengandungkan Marissa tidak dapat saya lupakan kerana 2 kali saya admit ke dalam hospital kerana asma. Yang kali ke 2 adalah paling teruk sekali kerana saya admit hampir 2 minggu duduk dalam hospital..Saya  tak tahu nak gambarkan..setengah mati rasanya..memang suffer..

Pengalaman kedua pula, masa kandungan sudah mencecah 7 bulan dia dah songsang..dah bermacam-macam cara saya cuba untuk turunkan menjadi normal, but still balik songsang..Entah Marissa memang selesa kot duduk macam tuh.. hehe..

Sampailah tiba masa untuk melahirkan..dia still stay put macam tu juga…hmm saya bertawakal dan berdoa kepada dia, dan ex husband saya pada ketika itu memang dah bagi saya minum air selusuh pada malam sebelumnya..Petang tu saya dah merasakan contraction setiap setengah jam..Apalagi, kelam-kabut ex saya hantar saya ke Hospital Banting, but hospital tu tak boleh incharge if baby songsang, so kami di refer ke Hospital Ampuan Rahimah Klang..but keadaan menjadi sangat cemas kerana contraction setiap 5 minit then saya terpaksa  naik ambulan sebabnya nak jalan pintas untuk cepat sampai..Ex saya dan Adam datang kemudian..jadi merasa lah saya naik ambulan..tapi saya takkan lagi naik ambulan kerana sangat Horrible!! Nightmare!! Serius..itu last!!hehe..

Then bila sampai mengong!! betul nurse-nurse kat situ, dah la tengah sakit bukan kepalang lagi nak tanya soalan macam-macam..barula nak tunggu samada kena operate ker tak?? Kalau ada rezeki pergila Hospital swasta..hmmm

Nurse tu bagi saya ubat tahan sakit, tapi  saya bagitau dekat nurse tu saya dah tak tahan lagi, dengan keadaan yang mamai tu saya jus buat one push sahaja, kelam kabut nurse2 tuh, nasib baik kebetulan ada doctor cina yang hemsem lalu, kalau tidak..kesian Marissa..Inilah kuasa Allah SWT, saya tetap lahirkan Marissa Shoraya dalam keadaan songsang, saya rasa bersyukur kerana tangan dia straight apabila saya push dia..Doktor semua terperanjat sebabnya kaki dia keluar dulu..hehe BERSYUKUR..

Dengan sedikit air mata gembira , saya terdengar suara Marissa Shoraya menangis dan terus doctor bagi saya dakap dia.terharu betul saya. .Kuat betul suara dia..hehe..

Baru saya tahu bagaimana payahnya mak saya mengandungkan saya dan mengendong saya selama 9 bulan 10 hari.. Terima kasih mak!!

Terima Kasih Ya Allah sebab saya dikurniakan baby yg sangat comel seberat 2.5 kg sahaja.. saya bersyukur kerana Marissa Shoraya selamat dilahirkan…

Hingga sekarang Marissa Shoraya sudah pun mencecah umur 5 tahun..saya takkan lupakan saat-saat manis bersama dia..


IBU SAYANG ADIK SO SO MUCH!!! <3  FOREVER


Marissa 1 hari..

 



Marissa 2 minggu

 

Marissa varieties




From BFF with Love

~Oya Rahman~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan