BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Ahad, 27 November 2011

BFF-Harga Diri-

“Beyond a wholesome discipline. Be gentle with yourself. you are a child of the universe no less than the trees and a star. you have right to be here.”

Sayang pada diri sendiri 
 
Dalam keterbukaan hati aku dan  
aku tahu bahawa terdapat sebuah bilik di sana untuk diriku..
aku merawat diri aku sendiri dalam kasih sayang tanpa syarat..
aku sanggup untuk melihat keagungan aku sendiri, tanpa orang lain tahu..
aku amat bernilai dan penyayang..
Cinta aku adalah tanpa had..
aku tidak lagi menghakimi atau mengkritik diri aku sendiri...
aku bebas untuk mencintai siapa aku..
aku suka menjadi diri aku...
Salah satu bonus tentang menyayangi diri aku sendiri bahawa aku dapat merasakan yang satu tindakbalas yang baik keluar dari dalam diri aku..
aku percaya kepandaian yang aku ada didalam diri aku...
aku cukup baik..
aku suka dengan diri aku  sekarang...
aku mempunyai sikap unik peribadi aku sendiri..
hanya aku sendiri yamng tahu..
aku cantik.
aku melihat keindahan di dalam diri aku sendiri..
aku  berhak mempunyai hidup yang baik seperti orang lain..
aku disambungkan kepada semua kehidupan..
aku telah belajar mengasihi dan menerima diri aku sendiri sekarang..
aku mempunyai potensi yang tidak terhad..
Ia adalah selamat untuk aku melihat sedalam – dalamnya mengenai diri aku...
Jauh disudut itu jika aku merenung dan melihat lebih jauh ke dalam diri aku,
Semakin aku mengenal diri aku sendiri.Rupanya, aku akan mendapati bahawa betapa sangat indahnya khazanah  yang orang lain tidak tahu,  jauh di dalam diri aku..
Cintai dan kasih sayang diri aku sendiri dan berfikir positif, pemikiran matang, gembira adalah cara terpantas untuk mewujudkan kehidupan yang indah..
aku menerima semua bahagian diri aku sendiri...
aku sayang dengan ciptaan dan pemberian dari Nya..Sangat-sangat bersyukur dengan apa yang ada..(anggota Fizikal)
aku lihat ke dalam cermin dan berkata: “aku cinta dan menerima dengan tepat apa yang aku ada”.. 
aku sangat sempurna dengan apa yang aku ada..
Jadilah diri sendiri..”Terdapat sesuatu yang aku boleh lakukannya sendiri. "BETTER THAN ANY OTHER" Dengar dan ikut kata hati aku sendiri dan berani untuk melaksanakannya..Dan apabila aku menjadi diri aku sendiri, aku akan mendapat jawapan nya sendiri..aku akan tahu siapa aku sebenar dan apa yang aku inginkan di dalam kehidupan.Orang lain tidak akan boleh merubah sikap aku sendiri melainkan aku sendiri yang mengubahnya. Kejadian tidak akan berulang. Ia akan ada keajaiban yang aku tidak akan tahu, dan ia akan menjadi hak milik aku selamanya..

Love Life
Enjoy Life
Honor Life
And give thanks

Setiap org dalam hidup ini ada cerita yg tersendiri. Setiap kesilapan harus dimaafkan. Sentiasa memberi peluang kepada orang lain dan diri sendiri untuk memperbaiki diri. Jgn hanya nmpk kesilapan org lain tetapi tidak sedar kesilapan diri. Sentiasa cermin diri sendiri. Bukan semua org nampak pengorbanan yg kita lakukan. Dan jangan berharap setiap pengorbanan itu akan dihargai. Kerana kadangkala kita juga tak nampak pengorbanan yang orang lain lakukan buat kita. Sedarlah tidak semua yg kita impikan akan jadi milik kita. Redhalah dgn ketentuan takdir buat kita. Bukan senang menjadi insan yg baik dan disenangi. Tetapi sekurang2nya jadilah yg terbaik buat insan yg paling dekat dgn kita. Belajarlah erti sabar dan syukur. Itu mungkin akan menjadikan hidup ini lebih indah.
Moral Of the story, mulai dari hari ini, saat ini, tika ini, berlajarlah sayangi diri sendiri, hormatilah diri sendiri, barulah semua orang akan sayang n hormat kita..Peringatan untuk diri sendiri..
#siribercakapdenganhati#
From BFF with love
~ Oya Rahman ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan