BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..

This is my first time baby step writing and involve in my blog (2011) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 32 years young this month!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

BFF - MY PRECIOUS SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - My PRECIOUS DOTTER

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

BFF CLOCK

Sabtu, 31 Disember 2011

BFF-New Year-

Happy New Year for ME!!!!


* Say goodbye to year 2010 with lot of tears and welcome a brand new year 2011, with lot of expectations :)

Hey guys..
Im back..
Tinggal satu hari saja lagi kita akan menyambut tahun baru kan.. :D
Hingar bingar akan kedengaran di dalam beberapa jam saja lagi dari sekarang,..diluar sana sini, orang akan merayakan tahun baru dari tahun 2011 ke tahun 2012. Namun tidak bagi aku.. aku tetap diam sambut tahun baru dekat rumah aje,..maybe malam ni aku sudah tidur sekitar jam 11 malam kot memandangkan sekolah dah nak bukak beberapa hari lagi. :D..but its ok at least aku bertahun baru dengan anak2 aku dirumah…tgk bunga api kat rumah jer..;)Berat aku hendak meninggalkan tahun 2011..tapi apakan daya..ini bukan aku punya kuasa..takper apa2 azam tahun 2011 akan di carry forward ke tahun 2012..:)

Fenomena tahun baru memang menarik. Selain mengganti kalendar dari yang lama ke yang baru, Tahun baru merupakan tahun dimana semua aspek mesti dimulakan dari awal lagi..harus ada catitan apa yg perlu ditingkatkan or direnewkan..apa hajat yg tertangguh, harus dilaksanakan.. Seperti pembukuan perusahaan, pelaksanaan programming kerja, perencanaan kewangan,kebajikan anak2 dan lain-lainnya. Sehingga momen tahun baru akan dimanfaatkan untuk menjadi momentum yg lebih baik lagi..ini untuk memperbaiki diri aku sendiri..Insyallah..;)*peringatan untuk diriku..;)

 Apa makna tahun baru? Kenapa banyak orang bahkan sebahagian besar bergembira, bersuka ria dengan datangnya tahun baru? Apa yang membuat mereka begitu bahagianya dengan tibanya penggantian tahun baru? Tidak hanya di Malaysia bahkan di seluruh negara di dunia, semua nya akan meraikannya.

Azam aku kali ini:

 Aku ingin cuba belajar dari kegagalan, kekurangan dan kekeliruan di tahun 2011. Semua yang terjadi pada tahun sebelumnya harus aku jadikan pelajaran dan peringatan kepada diriku sendiri. Agar aku benar-benar  menghayati makna tahun baru ini dan memperbaiki serta menyempurnakan apa yang telah aku lakukan. Jika aku belum memahami apa makna tahun baru, jika apa yang terjadi di tahun 2011 masih terjadi juga di tahun 2012 ini, jika aku masih tetap tak berubah, maka tidak ada gunanya aku meraikannya. So I have to promise with myself...GO DOUBLE!!! keep it up!!!

Masa terus berjalan dengan begitu pantas dan berubah dan tidak ada sesuatu yang tidak berubah kecuali perubahan itu datangnya dari diri kita sendiri.  Am I rite?? Correct me if im wrong..Perubahan itu terjadi dengan sendirinya kerana dimakan usia seperti umur suatu benda yang lama kelamaan terus berubah tanpa harus ada campur tangan manusia. Namun perubahan tingkahlaku manusia memerlukan ikhtiar , usaha  atau nawaitu aku sendiri, termasuk aku kena tahu apa makna tahun baru or aku kena tahu apa azam aku kali ni..aku kini berada dipenghujung tahun 2011 yang telah mencatat pelbagai kisah suka duka, pahit manis dalam diari kehidupan aku. Aku tak akan pernah menyesal untuk melaluinya..kalau aku ikut jalan yang betul..insyallah..tak akan sesat..dunia dan akhirat..tis is my destini..dah memang tertulis diruang mahfus..takdir..so aku kena juga laluinya tanpa perlu ada perasaan mengeluh.. Sedangkan Nabi Muhammad SAW yg MAKSUM pun ada dugaan dari Allah SWT..ini kan kita manusia kerdil biasa..Peralihan hari, bulan dan tahun meninggalkan kesan yang mendalam kepada diri aku samada memberi perubahan positif dengan bertambahnya bekalan akhirat atau meninggalkan kesan negatif yg ada didalam diriku..kena buang darah kotor di bawah jantungku...manusia mmg tidak terlepas dari melakukan kesalahan, setiap detik  setiap saat..nesti ada..i want to improve it..Insyallah..;)

SMS ucapan tahun baru 2012 banyak aku terima baik di HP mahupun di FB aku...
Sudah menjadi tradisi masyarakat kita seperti halnya saat menjelang hari raya untuk saling berkirim sms ucapan sebagai bentuk perhatian kita terhadap sahabat atau saudara. Begitu pula saat menyambut datangnya tahun baru 2012 nanti, sudah tentu kita akan sibuk mencari sms ucapan tahun baru 2012 di internet..hehehe..;)

YEAR 2011 will start with
Love, Peace,& with end the year in Happiness..Insyallah..:)


Im dedicated tis to all mf bff fren, kazen, family, my lovely kids.;) I happy to have all of u by my side..love u all so damn much!!! mmmuahhh

* HAPPY NEW YEAR
Receive my simple gift of LOVE
Wrapped with SINCERITY
Tied with CARE &
Sealed with BLESSINGS
2 Keep u HAPPY & SAFE all the life long.


* Nights are Dark but Days are Light,
Wish your Life will always be Bright.
So my Dear don’t get Fear
Coz, God Gift us a “BRAND NEW YEAR”.
“HAPPY NEW YEAR”


From BFF with Love
~ Oya Rahman ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan