BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Selasa, 6 Disember 2011

BFF-Jom Wayang-

Menonton Wayang – OMBAK RINDU






Ombak Rindu

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Filem ‘Ombak Rindu’ diterajui oleh Aaron Aziz, Maya Karin, Lisa Surihani dan Bront Palarae. Filem yang menjalani penggambaran di lokasi seperti Kuala Lumpur, Kedah, Perlis dan Thailand ini telah memakan masa selama 45 hari sejak pertengahan Julai 2010.

‘Ombak Rindu’ mengisahkan tentang dilema dan pergolakan hidup wanita bernama Izzah. Izzah lakonan Maya Karin ini mewakili kaum wanita yang tersepit, tertindas dan menjadi mangsa keadaan. Namun, Izzah juga seperti wanita lain yang ingin dicintai dan mencintai.

Isnin 5/11/2011 aku pergi menonton cerita ombak rindu with my gud fren norlaila..dia belanja aku ..thanks to her!!..Kita orang menonton di TGV Sunway Pyramid..Pada mulanya memang kitaorang rancang hendak tgk di Subang Parade..Frust betul cerita tu tak ada dekat situ..Adik yang jual tiket tu beritahu yang cerita tu di transfer di wayang Bukit Jelutong..hmmm baru aku tahu yang area Bukit Jelutong tu ada wayang..nextime leh la cuba try tgk dekat sana..so apalagi kitaorg tukar plan nak tgk dekat Sunway Pyramid..so apalagi kitaorang bergegas terus shoot g sana tanpa lengahkan masa..coz takut penuh!!!!..thank god the muvee still ada.. wat a lucky..masa tu still penuh giler..


ini adalah novel hasil karya Fauziah Ashari
aku memang sudah membaca novel ni, memang tak rugi membacanya


Starting cerita ni pun dah buat aku  rasa touching sangat2..tak tahu kenapa..triple double thumbs up kepada Maya Karin..sungguh cantik dan ayu dia memakai tudung..lakonan dia sangat berkesan kepada aku.Cerita ini sungguh touching..bila keluar music backround “UNTUK KAMU” nyanyian  Hafiz..dan lagu "OMBAK RINDU nyanyian Hafiz n Adiramembuatkan bulu roma aku  naik..tak tahu kenapa..automatically ..bait2 lagu tu sungguh terharu..bila part Aaron Aziz nangis meluahkan rasa cinta dekat Maya..mmg air mata aku tak tertahan2..menangis..sungguh sedih..la
Tapi bagi aku start awal jer cerita tu, aku  dah rasa sebak je..nak2 setiap tu ada jer muzik background lagu “untuk kamu”. Masa kat wayang tu,aku  tengok org bukan nak feel cerita tu, tp ketawa ngan adegan lawak.. tak profesional la, aku tengok dari start pun time Izzah mandikan makcik dia pun dah buat aku touching (sedih sgt).. cuma jalan cerita ni tak sekuat di NOVEL yg diilhamkan oleh FAUZIAH ASHARI.. ombak rindu,rindu cintaku dan cinta tiada akhirnya.. i love it.. thumbs up.. <3
Maya Karin memang superb, Lisa Surihani look so bitch, (amat berkesan) not bad lakonan dia...ramai yang komen dengan lakonan dia..but bagi aku, ok je..still menjadi.. tp i'm still love her. huhu....sumpah terbaik cerita ni...best, lagu pun best.
Tidak dilupakan my hero AARON AZIZ..masa dia nangis tu, aku pun turut serta nangis… n kakak sebelah aku pun nangis gak..lakonan dia menjadi nak2 masa dia nak bersama ngan Maya Karin…tak tahan siuut tgk dia treat Maya Karin..heheh..romantiknya!!!!..menyampah masa part dia pukul Maya!!!ish geram tul masa tu ngan Aaron!!!hehe..walau apa pun aaron tetap dihati!!!..love u so much Aaron Aziz!!!!mmuuuahhh..
aku akui..lagu nyanyian dan suara Hafiz dan Adira ni sangat mempengaruhi keberkesan filem Ombak Rindu NI...!! Syabas Hafiz dan Adira kerana dapat menyanyi dengan baik serta meninggalkan kesan yang mendalam di hati penonton...Ingat Ombak Rindu ingat Hafiz he he he.. lagu ni yg membuat sayu je hati dengan iringan cerita tu..TRIPPLE THUMBS to ADIRA N HAFIZ for the lovely song..Pada mulanya aku ingat suara Maya Karin dalam nyanyian "Untuk Kamu" rupa2nya suara Hafiz..memang sedap suara dia..
Gud job kepada semua pelakon-pelakon OMBAK RINDU..aku  harap akan ada drama ombak rindu di TV..kompom akulah orang pertama akan mengikut drama tersebut, barulah best kerana cerita di novel mmg panjang..
aku  rasa nak tengok lagi cerita ni!! ada sapa2 mahu teman aku???? 


UNTUK KAMU

Raut wajah,
Mendamaikan...
Dan sesuci....
Selembut Hatimu,
Sinar mata,
 Mempersona... Bagai gugup....
Seluruh jantungku....
Aku ingin engkau tahu...
Cinta aku satu... Tercipta buat dirimu....
Hanya untuk kamu....



From BFF wit love
~ Oya Rahman ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan