BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Rabu, 24 Julai 2013

BFF-Aku dan Puasa 2013

Pejam celik pejam celik, tanggal 10hb July 2013, kita sudah berpuasa..Hari ni genaplah hari yang ke 15 kita dah berpuasa..lama betul aku dah tak hupdate my BFF ni..kesian dia..a bit bz semenjak aku kerja ni..langsung takde  masa nak menjenguk blog aku yang tak seberapa ni.. since puasa tahun ni aku rajin bawa anak-anakku pergi terawih, tak pernah miss unless kalau dorang balik ke rumah ex aku..so dorang tak berkesempatan pergi terawih..kesian dorang..even aku period sekalipun, aku tetap hantar adam pergi terawih..aku nak pastikan dia merasa suasana puasa tahun ni..nak harapkan ex aku..jangan harap..semua nya atas bahu aku..aku lah ibu, dan aku la bapa..
Dah2 forget it about pass isha..just let it be..biar dia tanggung..maybe kat dunia dia terlepas..akhirat belum tentu..wallahualam..
Actually puasa kali ni sangat2 seronok..waima kitaorang berpuasa hanya aku  anak beranak, mak n abah tak balik..disebabkan tak boleh tinggalkan kedai, sebab banyak tempahan santan..so aku dan anak-anak dapat merasa bersahur bersama keluargaku pada hari pertama pun sudah memadai. Aku faham sebab masing ada tanggungjawab yg perlu dilaksanakan.. sepanjang bulan puasa ni, aku rajin pakai baju kurung, abis semua baju kurung aku peragakan..hehehe..baju2 zaman2 tuk kaduk abis aku peragakan..dah macam fesyen show dah...kekeke..bila lagi kan..kalau tak jarang pakai baju2 kurung bila hari2 biasa..selalu pakai office wear je..tapi sepanjang bulan puasa ni semenjak aku dah mula stat pakai baju kurung ni rasa selesa sangat n terasa budget ayu gitu..hahaha..perasaan kejap..mula la nak SS kejap..hahahahahaha..:P..weiiiiii2 tolong isha get back to the topic..
every day aku balik rushing sebab nak kejarkan memasak dekat rumah…mujurlah company aku dibenarkan balik awal seawal jam 5 petang..cukup time sharp pukul 5, aku dah memang tak tunggu lagi..challo beteh.. “time to go home now”..ambik dari lagu eric Clapton, wonderfull tonite..cheeewaahh..hahaha..
Every day aku masak untuk berbuka..give priority for my kids..masak dish yang dorang suka..kalau aku sorang aku tak kisah sgt,,masak ala kadar aja..puasa tahun ni semuanya serba sederhana..tapi mujurlah anak-anakku tak cerewet..makan aja apa yang ada..syukur alhamdulilah.. tapi agak rushing jugakla..tapi dalam situasi sebegini akulah kena bijak mengatur masa..walaupun balik seawal pukul 5 petang..aku kena terus chargas ambil anak dari taska..situ je dah makan masa kurang-kurang pun 10 minit..paling kuat sampai rumah dalam 5.20 petang setiap hari..so balik je..terus, suruh anak2 settle kan brg2 sekolah dorg ( kemas2 buku sekolah, baju2 kotor masuk bakul) ..sejukkan badan utk mandi..mmg hari2 aku train dorang macam tu..aku ni kadang2 seorang ibu yg garang dan ada ketika sporting..it depends.. on the situation.. kdg2 mulut ni nak kena cakap, n keep it remind them..kalau tak dorang akan leka.. dah memang lumrah wanita,ibu mempunyai sikap suka berleter..but kitaorang perempuan memang dilahirkan sebegitu..berleter bukan saja2..there must be a reason y they want to berleter..wanita ada sikap sense of keperihatinan even a small2 thing pun dorang sgt2 alert..itula ajaib nye seorang wanita…so lelaki2 kat luar sana tolongla hargai wanita2 yg ada disisi anda..tanpa wanita maka tak lengkapla hidup korang!!takde kalers la dalam kamus hidup korang!!
Oohhh dah melalut dah ni..so back to the topic..sementara dorg settle kan brg2.. aku masukkan baju2 kotor dalam mesin, buat keje one shot!! Macam super duper women plak..itula wanita,kerja tak pernah habis bila sampai dekat rumah.. then sediakan misen place utk masak plak..dah settle semua keje2 tu barula boleh tegakkan pinggang sementara tunggu waktu berbuka..itu pun ada gak lebihan2 kerja akan aku continue selepas balik terawih..itu la rutinku setiap hari menjelang bulan puasa ni..tapi seronok sangat bulan puasa kali ni tak terasa sgt penatnya..semuanya sgt2 berjalan dgn lancar. Syukur alhamdulilah..kdg2 masa weekends aku bawa anak2 berbuka di luar dgn kawan rapat , tak pun memang akan  bawa dorg berbuka dirumah adik beradik aku..tapi ikut rotation..gilir rumah…so taklah dorang boring sangat nnti.. bulan puasa kali ni semuanya serba sederhana..hanya sediakan untuk my kids je..baju melayu adam memang sudah beli awal, begitu juga dengan marissa aku memang dah tempah dkt my fav tailor cik emy..dari remaja lagi memang dah tempah dekat dia..dia buat kemas, tapi lambat sikit siap, so kenala always remind dia..:) kali ni marissa sedondon dengan anak buah gebuss kesayangan ku Mya dahlya.. sorang 2 pasang..mesti comel..:)
Tunggu dapat gaji, tinggal nak beli kasut je untuk dorang.. baju jalan memang dah beli sikit2 sebelum puasa aritu.. Kali ni aku pakai baju yang mana ada je..janji anak2 aku ada baju raya..maybe pakai baju purple time adik aku, babutah kawin aritu..baju tu sgt2 elok..dan jarang aku pakai..so mmg family we all plan nak pakai baju purple tu..so theme raya kita orang warna purple laa..:) so dats all for time..catch u all later..daaaaa..love u all…mmummmuaaahhh selamat berpuasa..;)

BeFabulousForever
~by Oya Rahman~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan