BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Khamis, 26 Januari 2017

BFF - ARE U THE REAL U??

If someone makes you more 
MISERABLE than HAPPY, 
Do you really need that 
PERSON in your LIFE??

PARASIT?? HIPOKRIT?? TOKSIN?? PUAKA?? 2 FACES???

Yang Mana satukah anda??
Hanya Maha Pencipta dan diri anda sendiri yang tahu isi hati anda sendiri bukan? 
Manusia ini ada bermacam-macam kategori dalam dunia ini. Ada yang pijak semut pun tak mati yang hanya pandai berpura-pura disebalik pakaian yang mereka pakai. Bagi mereka-mereka yang sebegini memang berlambak dekat dunia ini..

Self Reminder untuk diri kak oya jugak!! kak oya tak cakap kak oya baik..But im not hipokrit!! hope kak oya tidak tergolong dikalangan manusia-manusia yang tertera diatas. Bunyinya agak keras bukan??

korang mesti tahu makna-makna seangkatan dengan perkataan yang tertera diatas. 
kak oya ambik salah satu iaitu HIPOKRIT..pemahaman kak oya hipokrit adalah perbuatan atau sikap manusia yang menunjukkan sikap yang BUKAN sikap ataupun sifat sebenarnya..ataupun dalam erti kata lain manusia yang berpura-pura bersikap baik didepan orang lain , agar orang lain akan nampak dan menaruh kepercayaan padanya atau memuji kebaikan yang ditunjukkan itu . Dari segi tutur kata bahasa..ermmm alahai..bukan main lembutnya..KONONnya la!!.. Walhal pada hakikatnya dia tidak la sebegitu perangainya jika kita benar-benar rapat dengan manusia-manusia sedemikian. Alaaa orang cakap eksyen je tu..untuk mengaburi mata orang..meaning that dia ada 2 karekter yang berbeza-beza..hati manusia berbeza-beza..rambut sama hitamkan, tapi..kalau rambut yang dah dikalerkan tu macammana yea?? LOL or dah berhijab?? but disebaliknya??? hmmmm..lagi tak nampak kan??

Makna sebenar HIPOKRIT kak oya google adalah  " orang-orang yang berpura-pura berperangai atau berkelakuan atau bersifat baik, memperlihatkan keadaan diri yang berlainan yang sebenarnya; MUNAFIK.. ya allah mintak dijauhkan.. 

selain dari hipokrit..ada lagi yang seangkatan dengan hipokrit iaitu..
Manusia yang angkuh, manusia talam dua muka..Manusia yang merasakan bahawa dirinya tidak langsung bersalah dengan orang (EGO) dan perkataan yang tertera diatas sama sahaja maknanya.

CONTOH scene 1: 

tidak semestinya orang yang keluar dari mana-mana tempat or berhenti itu bermaksud dia kalah , Loser, Parasit!! eh hello?? Yang tinggal tu dia menang..sorry to say better avoid dari anasir negative yang ada dalam diri kau yang SANGAT2 SESUATU..hanya kau je yang tau apa yang kau guna selama ni.. Dats y apa saja engkau buat dekat office tu semuanya terlepas kan???  Dekat DUNIA engkau memang lepas..TAPI engkau mesti ingat ya..even sebesar zarah kuman yang engkau buat takkan terlepas waima sedikit!! Tolong guna cara semulajadi / NATURAL untuk orang suka dekat kita
..i know what u did last summer hokay!! Ingat Ya.. "What goes around comes around.. Jangan rasa selesa sangat..KUNFAYAKUN.. KIFARAH, KARMA , just wait and see..orang yang hipokrit ni la yang sangat-sangat bahaya!! WARNING!! its a danger PARASITE ever!! call people parasit but you yourself is more worst than parasites,toxic,puaka dan sebagainya!!

CONTOH scene 2:

Ada masalah jiwa yang orang tidak nampak dekat manusia sebegini. Contoh, pernah gaduh dengan orang, block orang habis-habisan di laman-laman social orang yang engkau pernah gaduh, padahal orang tak ada pun block dia pun..hmmm korang rasa manusia sebegini siapa yang problem?? mental kan orang-orang cmni?? selesai ke masalah?? dengan block-block orang?? kau rasa?? siapa yang problem?? siapa??? siapa??hmm tepuk dada, sambil mata pandang syiling..huhu.. Yang itu manusia kategori baik?? berubah?? ke problem?? orang tak kenal boleh kata dia berubah..as for me she still d same even though dah berubah la kononnya..daaaa. Tidak perlulah kita nak block orang sana sini..dah follow orang, lepastu block lepas tu tak block..Hallooo, ko bukan retis pun life update ko pun actually daaaaaa!! BORING sebenarnya..no colours at all!! masalah jiwa kan orang camni..sangat-sangat plastik u all..mujur ada pamoga..LOL

Yang ada 2 karakter yang berbeza-beza , dialah sebenarnya Parasit durjana yang rasa dirinya amat baik..better kau google apa maknanya sebelum pint point to others!! or meLABELkan orang itu parasit..sentiasa hastag "Don't be like a Parasites"..please laaa ambik cermin panjang, cermin-cermin la selalu hokay dek non!! Parasite tu engkau sebenar2nya!!

Kak oya banyak sangat belajar dari kesilapan besar sebelum ini. Terlampau banyak membuang masa orang-orang yang langsung tidak mendatangkan hasil..Ya!! kak oya mengaku kak oya bodoh, lalai, dan terlampau mengikut kata orang. Tidak pandai memilih kawan...permata atau kaca, sekarang baru kak oya sedar, kawan itu datang bila memerlukan bantuan or else datang untuk enjoy sahaja. Bila dah dapat terus create scene entah apa-apa, buat perangai macam budak tadika!! Please grow up la!! Hallo..

Tapi takpa kesilapan itu mengajar kak oya lebih berhati-hati dengan manusia..
LESSON LEARNED!! 
Pesan kak oya kepada korang semua , pilih la kawan betul-betul, tidak semua kawan kita yang boleh dijadikan SAHABAT, anda bijak menilai, kak oya sudah terkena sekali, sangat-sangat serik dan ambik ini sebagai iktibar dan tauladan untuk semua supaya jangan take things for granted..

Kawan itu cerminan kita, kalau kita berkawan dengan kawan yang baik, baiklah kita. Kalau kita kawan dengan beruk mokye, beruk mokye la kita!! Banyak yang propa, Drama kuat! Setengan manusia sekarang nampak baik tapi hatinya busuk macam bangkai..FIKIR-FIKIRKAN, SUNTING-SUNTINGKAN!! 



BeFabulousForever
~by Oya Rahman~


Tiada ulasan:

Catat Ulasan