BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Khamis, 30 Ogos 2012

BFF-Real Life-


SWEET MEMORIES 
IN KNM

Salam n haleuuuu ..its been so long aku tak menjenguk aku punyer blog…pity my bff..she needs to re update n refresh all the maintenance in here..the colours, the picture and the most important ting is my story!!..n even my bff fishes pun dah lama tak bagi dorg makan..sian dorg..Kemalasan tahap dewa untuk berkarya ..cheewahh!! telah melanda ke atas ku semenjak beberapa bulan lepas apabila aku menjejaki kan kaki ku di KNM.

I resumed work at KNM pada 4 haribulan Mei 2012..Hmmmmm…what a excited rite???
Post aku dekat KNM adalah sebagai “Receptionist” sahaja..Aku bersyukur dengan post aku ketika di KNM..banyak telah aku belajar dekat situ..especially dengan perangai-perangai manusia yang tidak dijangka sama sekali, telah berlaku …huissshhhhh…aku sangat penat..bukan penat dengan kerja2 dekat situ..BUT aku penat dengan perangai, certain people dekat situ..tapi tak semua laa…ada dua tiga orang hamba allah, yang entah kenapa tidak suka aku start dari aku mula kerja..tapi aku tak kisah langsung..”patutlah ramai yang beranggapan orang yang bekerja dikilang sangat cetek pemikiran mereka nak2 lagi kaum hawa dekat situ..” saya sangat2 sokong dengan pendapat2 luar kerana saya sudah pun mengalami situasi tersebut..ya allah..im sick with all this annoying  people..kaypochee!!..ada yg bz body hal orang, pak nam, kak nam, mak jemah, adik beradik mona fandey pun ada dan seantero sewaktu dengannya…mintak jauh laaa..

“#Harsh..Critical..Provocative..Lies..Envy..JEALOUSY!!# major problem among malay people nowadays. what else should dat be?? Aren’t they crazy or what??..everyday talking about me behind my back??..huh!!! PHYSCO…whats wrong with them??? pandai betul berlakon..depan baik..belakang!!..tuhan aja yang tau.. Aku tak kacau diorang walau seinci pun..pelikkan???..yang lelaki plak dengan cara mereka…ada yang mulut mengalahkan perempuan..bermacam-macam dugaan yang aku terima semasa aku bekerja di KNM..nak2 lagi status aku yang sudah diketahui semua di KNM tu..aku sgt2 sedih betul..Ada hamba allah yg bekerja di HR department yang kaypochee memberitahu status aku semenjak aku mula masuk..datang ke department orang..sibuk bagitau…”eh janda dia tu”..ish!! suppose HR kena PNC all the details about staff..ini tidak, habis semua private ting dipukul canang satu office..wat laaa kan..memang aku geram betul dengan dia..tapi aku diam kan semua tu..Dalam tak diam,..sekejap betul masa berlalu..sudah hampir 3 bulan aku bekerja disana..bermacam-macam cerita pasal aku n gossip pasal aku dekat situ…hmmm terasa macam artis plak dekat KNM tu…glamer gak aku kan..hehehe…yang menjadi peliknya aku tak rapat pun ngan dorang ..gitu2 jer..tak join pun ngan dorang masa break kat pantry..malas..sebab..tempat pantry tu la tempat dorang bersoseh2 n anyam ketupat pasal orang..takder la keje lain..aku kalau nak buat air, memang aku pergi time orang takder..malaslah…aku kalau boleh mmg nak avoid coz tak minat la gossip2 pasal orang..aku beringat..coz..one fine day..”wats come around goes around" rite..hmm..so..sendiri mau ingat..so better we avoid for all cost.. 


Yang pelik nya..dorang tu memerhati aja apa benda yang aku pakai, no plate kereta aku pun dorang hafal, sgt2 alert betul dorang pasal aku..dan ada plak yang dengki n risau takut2 tempat dia aku caras..so bermacam-macam cerita la yang dia reka2 pasal aku..aku usik computer dia la, aku memandai2 buat kerja dia laa, aku asyik sibuk naik office HR la..aku menggatal dengan lelaki2 kat sana laa, dressing aku tak sesuai laa..ini kilang besi..mana boleh melawa..tapi tidakkah dia perasan,cermin lah diri dia dulu..nak kata kat org..yang diri sendiri pun pakai baju lip lap2 yang dah ketinggalan zaman macam baju kg.com aja..n pakai bedak berinci2 dengan lipstick merah menyala..hey common laa...tak baik kan bila aku cakap gini..tapi geram..sbbnya nak kutuk org macam2 tapi...hish..malaslah..taknak jadi macam dia..
dan ada yang bergaduh each other, just becoz of me..maybe dat "fuller" suka kat dat guy kot..dats y tetiba naik angin marah2 kat dat guy..klakar kan..dah la masing2, umur dah tua..tapi tak matured langsung..lepas tu dia geram ngan aku, dia pergi cerita kat satu deparment ni..dia cakap..”alaaa kalau laaa aku jalan ngan dia..dah tentu2 semua lelaki kat KNM tu pandang dia” actually aku memang tak kisah sgt psl itu, coz nawaitu aku datang kat KNM bukan nak cari calon, aku datang nak cari rezeki..macam budak kindergarden kan statement dia..n satu lagi yang tak masuk akal, yang menampakkan betapa murahnya statement yang keluar dari mulut seorang wanita yang berumur..dia boleh cakap macam ni” dia boleh bad laa..cuba dia main ngan dat guy n lepas tu dat guy tu plak main lak ngan aku…tengok sapa terer..watttt the &*%#@ ISH GERAM!!..apa punyer statement kan..aku memang geram betul ngan dia..since masuk lagi..depan bukan main baik jer..belakang kutuk
macam2..padahal kenal pun tak..ini laa dia manusia…pelik sangat2..semoga dia berubah laa…dia memang dari awal, dia bgtau memang dia tak boleh blah ngan aku, entah kenapa..aku pun tak pasti…tapi..tak kisahlahh..biar la ia berlalu..itu antara dia ngan tuhan..namun di KNM lah banyak aku dapat ilmu yang tak ternilai..aku bukan sahaja kerja sebagai receptionist, malah aku ditugaskan buat sementara waktu buat kerja basic yg sgt important kena everyday update..admin job di Production..aku menggantikan one of the staff. 

Sis Ani.dia tgh maternity leave..so aku sgt2 berterima kasih byk2 kat sister Ani..coz dia telah banyak mengajar aku separuh dari kerja dia..walaupun dengan masa yang singkat..mujurlah la aku ni jenis yang cepat catch up..syukur alhamdulilah..pada mulanya memang aku tak nak ganti tempat dia, memandangkan aku lihat ramai sgt staff yang hendak dijaga, especially majoritinya ramai pekerja lelaki..dan tempat tu agak jauh kedalam, dan menurut rumors yang aku dengar boss kat production MR.PC.CHONG..sgt2 garang macam harimau dan sis Ani kat situ pun garang juga..itu yang membuatkan aku 50-50 aja..tapi setelah di pujuk n di terangkan balik apa yang perlu aku buat di sana, oleh My beloved feveret boss MR.GOH akhirnya aku bersetuju..tapi semua rumors yang aku dengar sama sekali tidak benar..itu adalah bohongan semata..MR.PC.CHONG memang baik dengan aku..begitu juga dengan sis Ani..dia rajin aja sembang dengan aku..kat production bermacam-macam benda aku belajar..buat overtime staff, BCC, key in daily attendant dorang..key in leave form, n etc..

28 August 2012..last day aku bekerja..aku meletakkan notis sebulan, kerana jodoh aku dengan KNM dah tak ada lagi..lagipun orang2 disitu ramai yang tak suka aku..dengan ada baiknya aku berundur diri..maybe rezeki takder di situ..aku tak kisah apa yang orang fikir..kenapa aku berundur diri..lagilah dorang bertepuk tangan gumbira..well for me..benda ni sangat harsh!!..its a mental toture..menganggu aku semasa aku kerja..lagi diam..lagi melampau..
Whatever it is..even saya dah tak bekerja di KNM lagi, saya bersyukur dan terhutang budi pada KNM..sebab banyak benda yang saya dapat…terima kasih sgt2..

Moral of the story BFF nak pesan. Kita jangan lah memandai n memfitnah orang tak tentu pasal..kita kena ingat..sekarang ni semuanya cash..ada mata pandang, ada telinga tutup, ada mulut zipped..ada gossip..larikkkkk jauh2 kay..heheheee..kadang2 benda tu remixed version from others..so tanya dulu kat empunya diri..jangan percaya bulat2 kay..


























 










P/s: My conclusion is for me i believe dat everiting happens for a reason, but i tink its most important to seen out dat reason,..dats how i learn n for those ppl who like talking negative ting behind other ppl back..just remember wats come around goes around..n y not they put themselves in other ppl shoes then they know y..its hard to explain..its hurt..



From BFF with Love
~ Oya Rahman ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan