BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Rabu, 2 Disember 2020

BFF - MANA PERGI DUIT KITA


Assalamualaikum my bloggers friends...haha macam ada pembaca je kak oya ni..takpe kak oya hantar vibes getaran untuk kawan-kawan sudi baca kak oya tulis.

Topik harini adalah MANA PERGI DUIT KITA??

Kak oya nak membincangkan topic mana pergi duit saya?? Where goes my money? Mana pergi duit kita? Mana pergi duit anda? Topik ini memberi impak dekat diri kak oya sendiri sampai sekarang tertanya-tanya dan beberapa tahun yang lepas yang membuatkan kak oya sendiri bercakap balik dekat diri kak oya ni enough is enough! Cukup-cukuplah! Kita ni..semua orang, kak oya tahu yang korang mesti ada juga pengalaman macam akak beberapa tahun lepas tentang tajuk where goes my money!! Mana perginya duit  kita semua?? Kita nih kan akan ada at one time kita kerja bermati-matian dah cantik dah, dah kerja bagus tapi kadang-kadang even at one time kita mendapat kenaikan gaji yang banyak at one point, income kita dah mula banyak, kehidupan kita dah mula stabil but the question is  MANA PERGI DUIT KITA? Banyak orang akan mengalami masalah tersebut. Persoalannya kalau kak oya pernah mengalami masalah ini. Korang mesti pun pernah mengalami masalah ni.

TAJUK ini basically YANG BANYAK MERUBAH HIDUP KAK OYA..TAJUK YANG menggoncangkan kak oya punya perasaan yang kak oya rasa diri kak oya ini bila kak oya melalui kupasan tajuk tersebut. Kak oya akan bercakap dekat diri kak oya. Cukup-cukup lah hidup macam ini dekat dunia ni faham tak! It makes me I decided untuk kak oya kupas kan tajuk tersebut kak oya rasa macam ok i'm gonna leave, i'm gonna start to wake up very early in the morning , I speak to myself  i'm gonna be very discipline person ok kak oya akan menjadikan anak-anak suami kak oya follow 5 habit of successful people. Ini lah orang kata untuk  yang basically kita meet the reality part itu ok, orang kata kekuatan kita untuk berubah tu datang sangat kuat, apabila kita meet the reality. When we start to meet the reality. Jadi kak oya akan kupaskan tajuk mana perginya wang anda. Kita ni nak berubah. Ada kajian yang mengatakan 95% orang yang menang loteri mereka false for bankruptcy after 5 years. Ingat kita jangan repeat the same mistake  over and over again. Jangan melalui kehidupan kita dengan benda yang sama.

Jikalau kita adapt result yang sama setiap masa. Ingat insanity is about doing the same things but aspect a different result itu kerja orang gila namanya. Kita dah tahu kita tak dapat result yang kita mahu, kita perlu berubah. Apa yang kita perlu ubah. Kita perlu ubah strategi kita. Kita perlu ubah pendengaran kita, so far apa yang kita dapat adalah melalui apa yang kita dengar, apa yang kita lihat,jadi kalau kita nak dapat benda yang belum kita dapat sebelum ini, kita perlu mendengar benda yang baru, lihat benda yang baru dan berubah secepat yang mungkin.

Dalam hidup ini kita jangan sesekali berputus asa, kadang-kadang kita ni, lagi tinggi kejayaan kita, lagi banyak Allah beri kita dugaan. So jangan putus harapan, you must have faith setiap benda yang terjadi kepada kita hari ini. Walaupun dia tak ikut apa yang kita mahukan, kena ada have faith in your dream. Kita kena ada kepercayaan dengan impian anda itu right. Have faith (kepercayaan) in your dream alright. Walaupun banyak dugaan yang sedang korang alami sekarang ini, korang kena ada mata hati percayalah tentang kehidupan korang.

Insyallah, Trust the process.

Lots of Love,

TrulyMadlyDeeply

BeFabulousForever

~by Oya Rahman~

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan