BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Sabtu, 12 Disember 2020

BFF - MINDA SEPARA SEDAR

Assalamualaikum 769 warga BFFrians kak oya. Semoga korang happy bersama family cuti-cuti ni walaupun sekarang PKP dah free at certain place tetapi kak oya nasihat kan korang take care of yourself and your loves one ok! If tidak apa-apa just stay at home lebih selamat berbanding dekat luar. Itu my 2 cents of opinion je.

Oklah back to todays topic yang kak oya nak share sikit dengan korang hari ini adalah mengenai MIND.. Subconscious Mind atau lebih dikenali sebagai Minda Separa Sedar. Antara kurniaan yang paling Maha Teragung Allah beri dekat kita sebagai makhluk paling istimewa diatas muka bumi ini.

Korang tahu tak sejak kita daripada umur kita 1 hari sehingga umur 7 tahun apa yang kita dengar, lihat, experience, diajar, dididik dan kita observe itulah diri kita hingga kita dewasa dan tua. Sebab masa itu segala apa yang kita alami kita akan rekod dalam subconscious mind kita, ia akan jadi belief dan kepercayaan kita dan ia akan kekal sampai hari kita tua. Haaaaa macam mana tu kita hendak buat?

If seseorang itu kena pukul dan pernah dimarah ketika kecil tidak mustahil jika bila kita besar,dia akan menjadi panas baran dan pemukul juga base on how kita alami ketika kecil. If dia lahir di dalam keadaan parents asyik gaduh tidak cukup duit, apabila besar, dia akan struggle untuk mendapatkan duit yang lebih sebab dia dah set dalam mind bahawa dia susah hendak cari dan perolehi duit.

However if dia dibesarkan didalam keadaan berkasih sayang, diberi semangat yang positif, diajar  untuk sentiasa menjadi juara, dididik untuk ada sifat berusaha, insya Allah apabila besar dia akan menjadi orang yang positif, penyayang dan sikap orang yang berjaya. Apa juga acuan semasa kita kecik, itulah yang mencorakkan seseorang apabila dia dewasa. Cuma kita tidak boleh menyalahkan mak, ayah dan keluarga kita. Belajar berterima kasih dan senatiasa bersyukur. Kena bersyukur.

Now! bagaimana hendak ubah Subconscious Mind kita? Korang pernah tahu tak tentang Subconscious  Mind ni? Best tak nak tahu? So hari ini kak oya hendak share dengan korang bagaimana kita hendak ubah subconsious mind / minda separa sedar kita. Korang tahu tak apa yang orang berjaya achieve semuanya.
( dengan izin Allah )

Kak oya hendak tanya adakah korang macam kak oya juga tanya kenapa sales saya tidak ada? Saya struggle la hendak dapat income lebih, apabila macam mana rajin pun sales macam itu jugak...Kenapa saya asyik dapat customer yang kata nanti dahulu, hendak fikir dahulu la, susah hendak beli terus dengan saya! Apa pasa; aku buat apa-apa bisnes ke mesti separuh jalan sahaja? KENAPA ITU? KENAPA INI?..sedihkan semua kak oya pernah ada pra sangka sedemikian.

Baru kak oya tahu yang result yang berlaku dalam hidup kita semua berpunca daripada MIND kita, dan Mind kita lah yang control sikap dan tindakan kita seterusnya. Jadi penting tak korang jaga MIND korang??? Jawapannya: Penting sangat-sangatttttttt!!! Bagaimana hendak ubah Subconcius Mind korang? Macam banyak sangat je nak kena ubah? Kak oya baru tahu bahawa senang je nak ubah, contoh korang cuba pilih satu apa sahaja yang korang tidak suka di dalam kehidupan korang.

Contoh: Struggle tentang income, maksudnya Subconscious Mind korang tentang duit kena berubah. Masalah apabila recruit orang, maksudnya Subconscious Mind korang tentang build and bergaul dengan orang,korang kena belajar dan ubah. Ada orang tu jenis tak happy asyik hendak marah dan salahkan orang lain, subconscious mind dia kena ubah maybe daripada kecik, dia selalu kena marah dan jadi mangsa keadaan. Hokay hari ni kak oya nak share apa yang kak oya sudah tahu dan pernah juga praktikkan dan dengan izin Allah juga sudah terbukti berjaya mengubah dan dapat result yang Kak oya idamkan today adalah dengan.....MENULIS!

Menulis! Yessss the power of writing is memang power tau! sebab itu kak oya selalu tekan kan dengan agen-agen lama kak oya dahulu, hendak berjaya, kena rajin MENULIS! So korang nak tahu tak macam mana the power of writing ni? Apa kena mengena menulis plak ni kak oya? Nak ubah minda dan nak achieve  impian kita kena tulis??? Yes betul like i told korang minda kita dah been recorded for a years with our surroundings! Yes! baik atau buruk dah jadi our belief! dan apa yang kita percaya (belief) itulah yang selalu menjadi realiti dalam hidup kita.

Always been my dream, hari pertama kak oya pernah join mana-mana bisnes kan dulu pernah berangan konon-konon nak jadi champion untuk diri kak oya sendiri! Not only that, i want to be the unbeatable champion! Selain daripada berdoa kepada Allah, kak oya menguatkan minda kak oya dengan apa yang kak oya hendak dengan menulis didalam goal book kak oya.

Thank you Ya Allah dengan izinmu i am the unbeatable champion for group team BFF by kak oya.

Alhamdulilah Ya Allah dengan izinmu i earn RM1 Million income easily and effortlessly, Amin..

Syukur Ya Allah,dengan izinmu the best people with the great quality want to join me as an agen/dropship easily and effortlessly.

Apa sahaja impian kak oya, kak oya tulis walaupun hendak beli barang kesukaan kak oya. Pada hari ini, kak oya nak get back balik and nak juga korang juga betulkan minda korang dengan cara menulis! Menulis ini adalah salah satu cara kita hendak tukar minda korang yang mempunyai rekod lama macam kau tak boleh kaya, kau lemah, selama ini parents kau yang tolong kau pun.. keturunan kau tak pernah buat pun bisnes dan tak pernah jadi jutawan, so kau tak akan pernah akan dapat! Jangan Mimpi!

Hmmmmm tak best kan minda kita yang lama??? jahatkan biawak kita yang lama, small little voice yang sering hantui kita selama ini! JADI KITA KENA TUKAR!! Apa sahaja yang korang hendak just tulis, hendak dapat agen/dropship perform, hendak increase income, hendak dapat husband yang baik.hendak ada RM 1 million,hendak senang appointment, hendak sihat, hendak ada body cantik atau apa sahaja yang korang mahukan... cuma korang mesti;

Trust the process and time; dengan menulis sebenarnya korang tengah train otak korang untuk fokus kepada yang korang mahukan sahaja. Apa yang kak oya nak share ni, korang percaya dan buat je tau. A few years back kak oya pernah praktikkan, cuma tula kak oya main-main dan tak commit nak buat..apakah kak oya ni!! but sejujurnya kak oya cakap it's really-really work tau! Sungguh tak tipu!

Ilmu berkaitan dengan minda ini terlalu-lalu besar, cuma kak oya hendak korang buat dahulu apa yang kak oya share kan ni iaitu tulis. Tulis apa yang korang hendakkan! InsyaAllah, semua dengan izin Allah pastinya.

Kalau ada perubahan, please share dengan kak oya dibahagian komen kak oya dibawah ni tau!

Lots Of LOve,

TrulyMadlyDeeply

BeFabulousForever

~by Oya Rahman~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan