BFF

Assalamualaikum warga blogger!!..


This is my first time baby step writing and involve in my blog (2009) called

“BEFABULOUSFOREVER”…

I love FASHION..

I love KIMORA Business..

I love BEAUTY and HEALTH Conscious..

I love WRITING..

I love ADVENTURE life..

And…

I love MEET new People!!

for me They are so FABULOUS!!!..

Full figured women can be FABULOUS and feel good about doing anything and everything to look FABULOUS and stay that way FOREVER..

Arrrrrghhhh!!!... im going 41 years young this years!! But never mind age truly is just a number. So mind set always

“BEFABULOUSFOREVER”..

BFF - ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY HUBBY BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MYSELF BIRTHDAY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS ELDER SON

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS SECOND DOTTER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 3RD BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

BFF - MY PRECIOUS 4TH BABY

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Sabtu, 12 Disember 2020

BFF - PERSONAL GROWTH PLAN

Haleeuuuu hi! semua my blogger friends.. Selamat malam semua,semoga hujung minggu korang semua best bersama orang-orang tersayang. Hari ini kak oya just nak share dengan korang semua tentang PERSONAL GROWTH PLAN ataupun PERSONAL DEVELOPMENT GROWTH.

APAKAH ITU PERSONAL GROWTH ( sikap peribadi seseorang )

Istilah ini merujuk kepada pelbagai teknik memperbaiki tabiat, tingkah laku, tindakan dan reaksi seseorang.

Berikut adalah beberapa contoh untuk menjelaskan apa itu personal growth seseorang:

  • Belajar Mengawal Kemarahan
  • Belajar Mengatasi Penundaan
  • Belajar Mengatasi Kemalasan
  • Belajar Untuk Menjadi Lebih Sopan dan Bertimbang Rasa
  • Belajar Untuk Menjadi Orang yang Lebih BertanggungJawab
  • Mengubah Pemikiran Menjadi Lebih Positif
Korang kena follow and be discipline to whatever has been instructed bila korang baru nak adapt ilmu personal growth ini. Korang kena buat during quiet time. How you can develop the drive in yourself so that you can always melawan the challenges that you have in your mental especially in order for you to go about your dream. If you decide to change your life, the only thing yang boleh merubah kehidupan you daripada apa yang korang ada sekarang is to become the leader of your own industries.

Membaca adalah amalan yang paling penting untuk meluaskan pengetahuan. The ingredient to became successful is to READ. You got to read everyday. Nak sustain energy is you kena ada goalby writing in into your goal book dreams. So diri kita sendiri yang tahu apa yang, apa yang kita hendak archieve dan tulis kan ia ke dalam goal dreams book. And tulis apa yang kita hendak and clear apa yang hendak 6 bulan dari sekarang. Jadi kena ada passion what you want in your life.

Did you know that the very act of Writing your GOALS can cause your blood pressure and heart rate to go up. You feel good when you are going after something that inspire you! Sebab itu petua orang-orang Billionare is mendapatkan impian diorang is through WRITING THEIR GOALS. 
EVERYDAY IS A MUST! Kak oya pun sedang dalam proses praktikkan benda writing ni! Setiap kali kak oya menulis impian kak oya, hati kak oya berdebar-debar, semangat berkobar-kobar! And itu yang kak oya bagi last year dekat previous ex agen-agen kesayangan kak oya seorang satu BOOK PLANNER untuk build kan PERSONAL DEVELOPMENT GROWTH! To those big dreamers mesti percayakan dengan THE POWER OF SETTING AND WRITING GOAL.

Almost everyne believes its important to write their goals, but not everyone does it!. DR, Gail Matthews researched goal setting thoroughly and discovered that by simple fact by writing your goals down, it gives you 42% greater probability of achieving the goal. Just by writing them down. Dalam erti kata lain not writing your goals is leading way to fail!

Contoh this Grant Cordon, beliau adalah motivator yang baru, orang tanya beliau soalan. "APAKAH SATU AYAT YANG DIA ADVISED KEPADA KITA SEMUA BASICALLY YANG BOLEHKAN DIA DUDUK DI DALAM SUCCESS MAGAZINE NI DAN MENCERITAKAN TENTANG KEJAYAAN DIRI BELIAU"? Success magazine ini menceritakan tentang kejayaan orang-orang didunia ini yang mana mereka adalah top-top Billionare yang diabad kita sekarang ini one of them is GRANT CORDON,ayatnya adalah FOKUS!

Hendak jadi orang yang berjaya ini kena FOKUS and learn how to say NO! FOCUS!. When it comes to foces impian korang,kan korang ada banyak goal korangkan, so korang apply korang punya goals itu di dalam buku planner/ buku goal korang. Tulis je apa sahaja perkara yang belum terjadi dan paste itdan jadikannya hidup(alive). Tulis la contohkan hendak ada ramai follower 10k, tulis dan paste it impian korang itu dekat dalam buku itu. Keep writing in every single day. Grant Cordon kupaskan yang focus ni beliau kata, "WHEN IT COMES TO GOAL", korang kena tahu apakah priority goal korang juga ok.

Korang hendak banyak impian korang, tetapi korang kena prioritize impian korang satu per satu. Goal utama kak oya is TIME FREEDOM dan MONEY FREEDOM. So apakah benda yang pertama? Contoh if let say korang hendak fokus on financial freedom next year, korang kena learn how to say NO to a lot of things! Contoh, dalam tahun ini korang hendak bayar kad kredit, hutang korang RM100k and korang hendak jadi financial freedom, so contoh; korang kena go to learn how to say NO untuk percutian ke Korea, korat got to learn how to say NO untuk pembelian Handbag. Itu maksudnya korang must learn how to stay focus and focus on your priority. Untuk korang fokus dalam banyak impian korang ada yang korang sudah letakkan di dalam buku planner korang. CLARITY (jelas) on impian korang ok. Now learn how to set which one of you want to achieve first! Sebab dalam pada korang sudah tahu which one that you want to achieve dahulu, so dalam masa yang sama korang drop other impian dahulu didalam buku planner temporary di muka surat yang lain. Itu maksud kak oya, how tlearn stay focus. Contoh if korang ada hutang, hitang kena bayar terlebih dahulu. Hendak berjaya ini jikalau ada hutang, tidak ada commitment it never move you! Korang tidak akan bergerak!

Korang kena ingat, commitment makes you big strong movement! Orang yang tidak ada komitmen dia akan duduk di rumah, dia akan relax! sebab itu cara untuk moves lagi laju, korang kena increase komitment korang as according to korang punya dreams. Contoh dream korang hendak ada rumah besar yang 5 juta rumah banglo , tetapi bagaimana nak move towards to your house? Korang kena buat pinjaman yang betnilai harga rumah korang, yanh bulan-bulan RM30K, bayar bulan-bulan tersebut baru lah korang ada commit 30K hendak bayar bulan-bulan tersebut baru lahkorang bersemangat hendak bekerja mencari 30K sebab apa? Korang semangat sebab at the end of the journey korang dapat rumah banglo korang yang berharga 5 juta. Sometimes investment ini korang kena tahu apa yang korang akan dapat at the end of the day. Jadi korang create hutang investment for your retirement adalah satu goal yang sangat bagus untuk mempercepatkan momentum. Korang jadi kena letak goal tersebut value itu berapa. Tengok buku planner korang, so bila korang tahu hutang korang 5 juta, so korang akan set your priority, aku hendak cari duit 5 juta supaya untuk bayar bank 40 tahun, aku nak settle dalam masa 2 tahun, aku sudah bayar 5 juta, faham tak maksud kak oya.

Untuk korang semua yang ada impian! Kejayaan adalah satu proses dan progress. Kejayaan tidak datang jika tiada matlamat dan tindakan yang komited dan konsisten.

Change & Challenge is the name of the game; game of live! Kita terlalu sibuk hendak hukum dan nilai orang lain sampai lupa hendak nilai diri sendiri. ramai orang berimpian hendak berubah kehidupan termasuk kak oya, tetapi sedikit sangat yang hendak komited dengan tindakan! (reminder to myself)

Buat sampai dapat!
Buat sampai jadi!

Tiada hasil yang ,menghianati usaha!

Result Matter!! Go Kak Oya!

TrulyMadlyDeeply

BeFabulousForever

~by Oya Rahman~


Tiada ulasan:

Catat Ulasan